Prietenul pacientului

Status

15% Complete

15% complet

Obiectiv proiect

aplicația "Prietenul Pacientului" își propune să fie alaturi de pacient atunci când acesta beneficiază de servicii medicale
1 Star 306 voturi
Loading...

NEVOIA

În prezent pacienții nu au la dispoziție o sursă oficială de informații utile, centralizate de la toate instituțiile responsabile din sănătate (Ministerul Sănătății, Agenția Națională a Medicamentului, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Institutul Național de Sănătate Publică, etc.). De asemenea, nu există nici un sistem de notificări (alerte, remindere) de la nivelul acestor instituții direct către pacient.

SOLUȚIA

Aplicația “Prietenul Pacientului” își propune să fie alături de pacient atunci când acesta beneficiază de servicii medicale cu scopul de a-i îmbunătăți experiența și a eficientiza procesele.

În acest scop, “Prietenul Pacientului” va avea 3 componente principale:
– resursă de informații necesare pacienților și aparținătorilor
– un mecanism de feedback autentic, integrat cu sistemul de feedback prin SMS dezvoltat de Ministerul Sănătății ce va intra în funcțiune în curând
– un sistem de notificări de la nivelul instituțiilor din sănătate către cetățeni

STATUS

PRIMII PAȘI – PROTOTIPUL

În prezent se lucrează la un prototip funcțional al aplicației propuse (MVP). Backend-ul va fi dezvoltat în PHP, dar încă nu s-a luat o decizie în ceea ce privește framework-ul. Pentru mobile vom folosi Ionic Framework.

poza_pp

MVP-ul va permite trimiterea de feedback într-un mod cât mai user-friendly. Momentan toate tehnologiile folosite sunt open source. Aplicația va fi disponibilă atât pe Android/iOS, cât și pe web.

CE URMEAZĂ

După MVP vom pune bazele interfeței de administrare dedicate Ministerului Sănătății și/sau instituțiilor din subordine. Apoi vom dezvolta resursa de informații din aplicație, care va cuprinde printre altele:

  • drepturi și obligații ale pacientului
  • informații despre igiena în spitale
  • informații despre asigurarea medicală
  • informații despre Consiliul de Etică și raportarea malpraxisului
  • informații despre utilizarea cardului de sănătate
  • ghid de acces la Dosarul Electronic de Sănătate
  • informații despre vaccinuri
  • informații despre cardul european de sănătate

Sistemul de feedback din aplicație va fi integrat cu sistemul de feedback prin SMS. Va fi dezvoltat și sistemul de notificări de la instituții către pacienți. Câteva notificări generale propuse sunt:

  • informații despre adăugarea unor medicamente în lista de compensate
  • informații despre adăugarea unor tratamente în pachetul de bază al asiguraților
  • modificări legislative cu impact asupra pacienților / asiguraților
  • știri importante din sistemul medical (lipsa unui medicament, rezolvare probleme cu cardul de sănătate, etc.)
  • recomandări analize generale anuale
  • știri importante de la organismele internaționale din domeniul sănătății (OMS, European Medicines Agency)

Alte funcționalități pe care le vom explora sunt:

  • notificări personalizate, în funcție de datele personale ale user-ului (screening-uri recomandate pentru grupa de varsta, reminder analize anuale)
  • verificarea calității de asigurat (integrare API public al CNAS)
  • raportare medicamente lipsă
  • căutare informații despre un medicament
  • căutare informații despre spitale (integrare cu nomenclatoarele publice SIUI)

___

Vom reveni în curând cu mai multe informații!

Lideri proiect

Lucian Stuparu
Ștefan Popa

Echipa

Ștefan Popa
Dragoș Sauciuc
Horia Beschea

Beneficiar

Ministerul Sănătății

Status

Scriere Specificații