Platforma digitală pentru Petiții & Cereri

Status

50% Complete

50% complet

Obiectiv proiect

Platforma digitală pentru petiții: un sistem de ticketing prin care se poate urmări starea unei cereri depuse de un cetățean român către instituțiile statului
1 Star 228 voturi
Loading...

NEVOIA

Nici o nevoie nu se potriveste mai bine cu idealurile Gov IT Hub decât îmbunătățirea comunicării între cetățean și instituție. Conform legii 233/2002, un cetățean are dreptul să adreseze unei instituții publice – în scris sau prin poșta electronică – o cerere, o reclamație, o sesizare sau o propunere. Ca atare, o petiție, în concepția legii, este un act de comunicare 1-1 dintre un cetatean și o instituție.

Pe măsură ce gradul de informatizare din România crește, și numărul de petitii adresate instituțiilor din România prin poștă electronică este în crestere. Din păcate, în prezent, managementul acestor petiții prin Outlook și alte unelte neconectate (Excel, Access, etc.) este greoi și ineficient.

IDEEA

Proiectul nostru își propune să construiască o componentă software care să înlocuiască clientul de email clasic (ex. Outlook) prin preluarea email-urilor de pe serverul de mail și convertirea acestora în petiții.

În plus, soluția poate genera numere de înregistrare, poate trimite notificări automate petentului și poate într-adevăr adresa managementul întregului flux informatic al unei petiții.

SOLUȚIA

Cu ajutorul unei componente software ușor de instalat și de administrat, bazate pe tehnologii open-source, care nu aduc după sine costuri de licențiere și care funcționează pe orice platformă, orice instituție poate crește eficiența procesului de management al petițiilor. Acest lucru va conduce direct la o comunicare mai bună între instituție și cetățean, asigurand consecvență în ce priveste timpul de răspuns și modul de tratare al petițiilor.

petitiionlinebg

De asemenea, această soluție poate avea numeroase extensii, care ar putea permite de exemplu aflarea statusului curent al unei petiții sau crearea de petiții din alte surse (formular în website-ul instituției etc).

STATUS

Împreună cu partenerii noștri, Secretariatul General al Guvernului și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic, am elaborat specificațiile unui asemenea sistem, pe care îl vom implementa sub forma de proiect pilot în cele două instituții.

_

Vom reveni în curând cu noi informații!

Lider proiect

Sorin Vasilescu

Echipa

Ovidiu Serban
Dan Ichim
Mihai Postelnicu
Sergiu Gordea
Mihai Andreicut

Beneficiar

Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic, Secretariatul General al Guvernului

Status

Dezvoltare