Pet Project GovITHub – pașapoarte pentru căluții din România

Zilnic primim zeci de idei, cereri și sugestii de proiecte digitale pentru cetățeni și administrația publică, pe care să le construim, să le îmbunătățim sau să le extindem în cadrul GovITHub – sugestii care se adaugă celor peste 1,500 de idei de proiecte colectate deja de la toți cei care au aplicat în cadrul programului GovITHub. Departe de-a ne speria, toate aceste cereri de proiecte ne bucură de fiecare dată, pentru că știm că e nevoie de fiecare dintre ele și pentru că… de-asta suntem aici – să construim un viitor digital mai bun pentru România 🙂

Așa că încercăm să organizăm, să prioritizăm și să facem echipe de lucru pentru toate aceste solicitări de proiecte, în limita resurselor pe care le avem la dispoziție, fiindcă ne dorim să contribuim în cât mai multe sectoare ale administrației publice, indiferent că e vorba de sănătate, fonduri europene, transport public sau îndatoriri cetățenești.

Tocmai de aceea, astăzi am vrea să vă povestim despre un proiect mai aparte – primul pet project din cadrul GovITHub: e vorba de modernizarea aplicației de gestiune a pașapoartelor pentru căluții din România 🙂stocksnap_pcbs9y9598 

CONTEXT

Conform statisticilor oficiale, România se află pe locul 3 în rândul statelor membre UE cu-n efectiv de peste 728,000 de ecvideesau cai și măgari, cum le zicem în mod uzual în evidență. De aceea, în vederea alinierii la normele impuse de Comisia EuropeanăANZ – Agenția Națională de Zootehnie – are nevoie urgentă să își modernizeze aplicația de gestiune a pașapoartelor pentru cai.

Sistemul folosit în prezent de ANZ pentru evidența ecvideelor din România a fost implementat acum mai mulți ani și necesită modificări urgente de modernizare la nivelul modelului de pașaport, prin introducerea de noi informații și a altor metodologii de eliberare a acestuia. În plus, e nevoie și de îmbunătățiri la nivelul administrativ al platformei, pentru gestiunea centrelor de zootehnie și a drepturilor de acces.

În urma dialogului purtat deja cu reprezentanții ANZ și Cristina Moga – coordonatoarea proiectului din partea GovITHub – ni s-au pus deja la dispoziție documentația, o parte din codul-sursă și scripturile de generare a bazei de date folosite în prezent de ANZ. În paralel, am lansat și un apel către comunitatea GovITHub, în vederea formării echipei de voluntari care să lucreze la acest proiect.

STATUS

Pe parcursul a două săptămâni s-a coagulat deja o echipă de 8 tineri, atât din țară, cât și din diasporă, dornici să-și investească serile pentru un viitor digital mai bun al instituțiilor publice din România. Echipa de lucru formată are experiență pe .NET și MS SQL Server, date fiind tehnologiile de  proiectare a sistemului.
stocksnap_ahjhsl6rd8

Până în prezent, au avut loc discuții pe Slack și conferințe pe Skype pentru coordonarea echipei, punerea în temă prin documentația oferită și găsirea de resurse în vederea lucrului în comun (e.g. platforme de share, înregistrare a activității, server pentru baza de date test). În plus, s-au stabilit pașii următori în proces, cum facem de obicei când ne asumăm un nou proiect, indiferent că e vorba de crearea unei aplicații mobile pentru ANAF sau de construirea hărții serviciilor sociale autorizate din România.

CE URMEAZĂ

Pregătim un nou dialog între echipa de lucru GovITHub și ANZ, iar momentan echipa este în faza de documentare și de instalare a sistemului pe mașini locale, pentru a identifica problemele existente și oportunitățile de dezvoltare a platformei.

Pe măsură ce avansăm cu proiectul vom reveni cu mai multe informații și o pagină dedicată!